هیچ حمایتی از فیلم های کودک نمی شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۹
حجت الله سیفی کارگردان «بادسوار»:

هیچ حمایتی از فیلم های کودک نمی شود

ساخت فیلم «بادسوار» مدت 6سال به طول انجامیده و هیچ نهادی ازآن حمایت نکرده است.


حجت الله سیفی کارگردان فیلم «بادسوار» در ارتباط با آخرین وضعیت این فیلم به صبا گفت:«بادسوار» را برای جشنواره فجر آماده خواهیم کرد و اگر فیلم ما به این جشنواره راه پیدا کند در آنجا به نمایش در می آید.

وی در خصوص ساخت فیلم کودک «بادسوار» افزود: «بادسوار» فیلمی است برای کودکان،نوجوانان و خانواده ها که اشتباها به ساخت آن روی آوردم.چون ساخت فیلم فرهنگی برای خانواده ها و نوجوانان است که برای دین قابلیت دارند. متاسفانه هیچ حمایت نهادی و مردمی از این گونه فیلم ها نمی شود.من با توجه به ضرر و عدم حمایت مسوولان فرهنگی و آموزش و پرورش که با بچه ها سر کار دارند، فیلم قبلی را نیز برای کودکان ساختم که فیلم را رد کردند و گفتند این فیلم به درد کودکان نمی خورد که  با ضرر مواجه شدم، ولی باز هم این فیلم را برای کودکان ساختم.
وی افزود:ساخت فیلم «بادسوار» مدت ۶سال به طول انجامیده  و هیچ نهادی ازآن حمایت نکرده است، غیر از فارابی که وامی به مبلغ ۱۵۰میلیون تومان به ما داد.

وی در خصوص این سوال که در دهه ۶۰فیلم های موفقی برای کودکان داشتیم، ولی در حال حاضر در این حوزه فیلم های موفقی نداریم گفت: فیلم های موفقی داریم ،ولی وقتی اطلاع رسانی خوبی درخصوص این فیلم ها نداریم. نمی توانیم توقع داشته باشیم که از این فیلم ها حمایت شود.شما زمانی فیلمی می سازید که خانواده ها دوست دارند و می روند فیلم را می بینند، ولی زمانی است که شما فیلم ارزشی برای کودکان می سازید که در این زمینه باید آموزش و پرورش حمایت کند و بچه ها رابرای دیدن فیلم به سینماها ببرد . زمانی هم که بچه ها از سینما بیرون می آیند استفاده مفیدی از سینما برده باشند.این کار از طریق آموزش و پرورش و امور تربیتی آن انجام نمی شود.فیلم از نظر ارزشی موفق است، ولی از این نظر که نهاد های حکومتی تبلیغ آن را کنند موفق نیست.

سیفی در ادامه این موضوع اضافه کرد:تلویزیون ما وقتی می خواهد یک فیلم خارجی که خودش می خواهد پخش کند را چندین بار آنونس آن را پخش می کند و مردم می روند می بینند، ولی برای فیلم های داخلی تبلیغاتی انجام نمی گیرد.طبیعتا اگر تبلیغاتی باشد مردم فیلم را خواهند دید.من نتوانستم تبلیغ فیلمم را در«جم» انجام دهم،گفتند اگر این کار را انجام دهید جریمه می شوید و من هم ترسیدم،کاش این کار را انجام می دادم. به جریمه اش می ارزید، ولی دیده می شد و آن قدر ضرر نمی کردم.

او در باره وضعیت کلی سینما در سال ۹۶ و فروش فیلم ها خاطرنشان کرد:بستگی دارد که کیفیت را در چه چیزی ببینیم.هرشخصی با هر سنی کیفیت را در چیزی می بیند.ممکن است آقای حیدریان بگویند فلان فیلم از کیفیت کافی برخوردار نیست، ولی جوانان ما بگویند که این فیلم خوب است و هرچقدر فیلمی تلخ تر باشد بهتر است.سلایق جوانان ما تغییر کرده است.در صورتی که فیلم باید دارای شاخصه های با اهمیتی باشد که وقتی شما آن فیلم را دیدید از آن فیلم چیزهایی به یادتان بماند که استفاده ببرید.

وی در ارتباط با سطح کیفیت فیلمش و ماندگاری آن گفت:من فیلمی مانند «بچه ها جسور» را ساخته ام که برخلاف خیلی از فیلم هایی که اکنون مشاهده می کنید،۳۰سال دیگر هم به ساخت این فیلم افتخار می کنم.چون وقتی با بچه های مدارس فیلم را درجشنواره اصفهان دیدم، همه بچه ها از دیدن فیلم کیف کردند.این برای من خیلی مهم است،چون این بچه ها هستند که باید از دیدن فیلم لذت ببرند.فیلم ها باید دارای تقسیم بندی باشند و برای آنها تبلیغات شود.
سیفی همچنین به نبود برنامه ریزی در سینما اشاره کرد و افزود:در حال حاضر مافیای اکران به دنبال پول است.ما باید به سینما از چند جهت توجه داشته باشیم.اول اینکه سینمای کودک سینمای خاص است و مسوولان  و آموزش و پرورش باید به سینمای کودک توجه کنند و کودکان را به تماشای فیلم کودک ببرند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000