هنرمندان خطوط قرمز را می شناسند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵
رضا دادویی:

هنرمندان خطوط قرمز را  می شناسند

نمایش «به مناسبت ورود اشکان» در مورد یک خانواده ایرانی است. درباره معضلاتی است که خانواده ها امروز با آن درگیر هستند.

نمایش «به مناسبت ورود اشکان» از ۱۹مهرماه، ساعت ۱۹ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران با کارگردانی رضا دادویی روی صحنه رفته است. 
به بهانه اجرای این نمایش با رضا دادویی گفت و گویی داشته ایم که در ادامه می خوانید:
 دادویی در باره اینکه نمایشنامه «به مناسبت ورود اشکان» چه ویژگی هایی داشت که تصمیم به روی صحنه بردن آن گرفته است، به صبا گفت: این نمایشنامه در مورد یک خانواده ایرانی است  درباره معضلاتی که خانواده ها امروز با آن درگیر هستند. مشکلاتی که ناشی از مسائل اقتصاد است که تبعات زیادی برای خانواده ها دارد و دغدغه های زیادی را برای شان ایجاد کرده است. کاراکترها  بر اساس این مشکلات مجبور به ریاکاری، دروغگویی و خیانت به همدیگر می شوند. آدم ها هرطور که شده می خواهند گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند و دیگران را درگیر ماجراهای پیچیده تر کنند.
وی در رابطه با اینکه بازیگرانش را برحسب چه معیاری انتخاب کرده، توضیح داد: الویت اصلی من هماهنگی و تفاهم با کاراکترهای نمایشنامه بود. من به همراه پوریا کاکاوند که نویسنده نمایشنامه است، فیلمنامه این اثر را نوشتیم و قصد سینمایی ساختن از این نمایشنامه را داریم. برای فیلم هومن برق نورد را به عنوان نقش اصلی انتخاب کرده بودم که برای نمایش هم، او همان نقش را ایفا می کند. باقی دوستان هم به همین صورت، بعضی شان بازیگر کارهای قبلی من هم بوده اند. خانم ها حسینی، جوان، صادقی، افشار و آقایان امیری، رییسی و شهراز متناسب با کاراکترها انتخاب شده اند. 
دادویی که مدتی مدیر نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی بود، مشکل ممنوعیت برخی از نمایش ها را این گونه بیان کرد: در دوره ای که من در این سمت حضور داشتم، نمایشی نبود که شورای نظارت برایش مشکلی ایجاد کرده باشد. به نظرم هنرمندان تمام خطوط قرمز، ممنوعیت ها و محدودیت ها را می شناسند. یک سری ظرایف و ریزه کاری هایی وجود داشت که سعی می کردیم با تعامل برطرف شان کنیم. وقتی این حسن نیت وجود داشت، طرف مقابل می پذیرفت و معمولا مسئله حل می شد و نمایشی از طرف شورای نظارت دچار مشکل نمی شد. 
نمایش «به مناسبت ورود اشکان» از ۱۹مهرماه، ساعت ۱۹ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران با کارگردانی رضا دادویی روی صحنه رفته است. 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است