امید است تا پایان سال ۴ فیلم انیمیشن بلند اکران شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸
محمدرضا کریمی صارمی:

امید است تا پایان سال ۴ فیلم انیمیشن بلند اکران شود

بیش از 31 انیمیشن کوتاه را با بهترین انیماتورهای ایران شروع کردیم که از اسفند ماه به نوبت تولیدات آن تمام خواهد شد.

محمدرضا کریمی صارمی مدیر کل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص وضعیت پیشرفت انیمیشن روز دنیا به صبا گفت:هفته اخیر داور فستیوال «وارنا» در کشور بلغارستان بودم. در این فستیوال بهترین فیلم های دنیا را جذب کرده و شکل های جدیدی از هنر انیمیشن دیده می شد.
وی افزود: در سال های اخیر در حوزه  انیمیشن احساس می شد این حوزه به دلیل وجود دو عنصر (تخیل و فانتزی )نباید ادبیات آن پردیالوگ باشد، اما امسال  با فیلم های سینمایی پر دیالوگ روبرو شدیم، حتی فیلم هایی که در مفاهیم ایدئولوژی و سیاسی وارد شده بودند.
کریمی صارمی با اشاره به اینکه، انیمیشن به نقاط ضعفی که در جوامع وجود دارد کمک می کند، توضیح داد: درحوزه آموزش و تعلیم و تربیت فیلم های خوبی ساخته شده بود.به واقع شکل انیمیشن در دنیا بسیار تغییر کرده و امیدوارم اینکه در تکنیک و محتوا به وجود آمده در کشور ما نیز که دو سه سالی است شروع کرده تغییر کند. 
وی با اشاره به اینکه دنیا در حوزه انیمشین پیشرفتی رو به جلو را طی می کند، بیان کرد: در این فستیوال فیلم های سینمایی هنری خوبی ساخته بودند و بیشتر روی مفاهیم  محتوا کار کرده بودند که شاید ممکن بود مخاطب عام کمتر با آن ارتباط برقرار کند،اما سرمایه گذاری کرده بودند. درحالی که ما معتقدیم فیلم های بلند سینمایی باید بازاری باشد و بفروش باشد. این موضوع برای من بسیار جالب بود.
وی در پاسخ به این سوال که فیلم های انیمشین خارجی هرساله در جهان اکران شده و با استقبال خوبی روبرو می شود، چرا این اتفاق در سینمایی ایران نمی افتد یا اکران انیمیشن های بلند ایرانی به ندرت صورت می گیرد،گفت: تنها نزدیک به ۶ سال است که در ایران  به صورت جدی در حوزه فیلم انیمیشن بلند وارد شدیم و تاکنون مخاطب تجربه دیدن فیلم انیمیشن بلند را نداشته است. خوشبختانه اخیرا در این حوزه چند نمونه فیلمی که ساخته شده و فروش مناسبی داشته. این اتفاق مبارکی است برای افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند. 
عضو هیات داوران سیزدهمین جشنواره بین المللی انیمیشن «وارنا» خبر داد: به زودی دو فیلم دیگر در این حوزه اکران می شود،امید است تا پایان سال جاری۴ فیلم انیمیشن بلند اکران شود. این اتفاق مبارک تغییر و تحولی در چرخه اکران فیلم سینمای ایران به وجود می آورد، هرچند فیلم های ملودرام اجتماعی زنده امسال ازمرز ۱۰ میلیارد هم گذشت، اما برای حوزه انیمیشن و سازندگان آن فروش بیش از ۶ میلیارد هم خوب است، این نشان دهنده شکوفا شدن اقتصاد حوزه انیمیشن است. 
کریمی صارمی با تاکید بر اینکه باید سینماهای ویژه نمایش انیمیشن راه اندازی کنیم، گفت: در این راستا، باید مخاطبان را آموزش دهیم، چون مخاطب در این حیطه خاص تر می شود. در شرایط اکران باید صبورتر بود، چراکه مجبوریم ۱۰۰ فیلم را طی یک سال اکران کنیم . برای اینکه فیلم سریع فروش نکند از پرده پایین می آید، ممکن این روند روی فیلم انیمیشن صدق نکند، ضمن اینکه ادبیاتی که امروزه در حوزه انیمیشن کار شده، ادبیات قابل اعتمادی بوده که بتوانیم مخاطبان بیش از ۱۰میلیون که شامل دانش آموزان است را در این چرخه قرار دهیم. 
وی ادامه داد: باید بتوانیم سالن ها را سامان دهی کنیم و مخاطب را تشویق کنیم تا هم فیلم بلند ببیند و هم روی آن سرمایه گذاری کند.
مدیر کل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره تولیدات جدید در این کانون اشاره کرد:از سال گذشته بیش از ۳۱ انیمیشن کوتاه را با بهترین انیماتورهای ایران شروع کردیم که از اسفند ماه به نوبت تولیدات آن تمام و وارد چرخه نمایش و بازارهای جهانی و فروش داخلی خواهند شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است