نمایشی با موضوع زنان و کربلا به صحنه می برم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۰
بهاره رهنما:

نمایشی با موضوع زنان و کربلا به صحنه می برم

بهاره رهنما که در سال های اخیر کارگردانی نمایش هایی چون « عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» ، «بادی که تو را برد، مرا خشک کرد» و «چشم‌هایی که مال توست »را در کارنامه هنری خود دارد . قرار است در نمایش «عاقبت عشاق سینه چاک» با کارگردانی بهرام تشکر ایفای نفش کند. به همین بهانه گفت و گویی با وی انجام داده ایم که می خوانید:

بهاره رهنما در رابطه با فعالیت ها و برنامه های کاری خود به صبا گفت : نمایشنامه ای با عنوان «پای به جاده زدن» توسط انتشارات  نگاه را در نوبت چاپ دارم .از اول شهریور ماه نیز در نمایشی با کارگردانی بهرام تشکربه نام «عاقبت عشاق سینه چاک» ایفاگر نقش متفاوتی خواهم بود.
 کارگردان نمایش «این تابستان فراموشت کردم» درباره با مشکلات تئاتر عنوان کرد: در حوزه تئاتر خوشبختانه دسترسی به متون غنی را داریم و متن های غیر ایرانی بسیاری را برای کار کردن در دسترس داریم،پس ما با مشکل متن مواجه نیستیم . معتقدم مشکل اصلی تئاتر در ایران مسایل مالی است. امیدوارم حمایت مالی از هنرمندان و تئاتر در دستور دولت جدید قرار گیرد. بعد از مشکلات مالی، بحث کمبود سالن ها سالیان سال جزو مشکلات هنرمندان است که تا به امروز برطرف نشده. ملاک فرهنگ در همه کشور های جهان تعداد سالن های تئاتری است که در شهر ها وجود دارد. امیدوارم که سایر مشکلات تئاتر به زودی مرتفع شود .
 وی در ادامه افزود : ازسال های گذشته موضوع حضور زنان در جنگ ایران و عراق به دغدغه ای برای نگارش متنی در رابطه با زنان و جنگ تبدیل شد. نمایش «غبار» دارای تمی است که برای من مملوس تر است.در این نمایش حبیب احمد زاده به عنوان مشاور کار حضور داشت . بعد از سال ها به زودی نمایشی را با موضوع زنان و کربلا به صحنه خواهم برد که محوریت آن کربلا عشق و نقش زنان است. دراین کار نویسندگان و بزرگانی به عنوان مشاور حضور خواهند داشت .
 وی گفت:مدت هاست عمده فعالیت های خود را به سمت تئاتر متمرکز کردم و در تئاتر احساس بهتری دارم . پیش نهادات بسیاری از مجموعه ها ی تلویزیونی داشتم، اما نقش و متن باید برای من وسوسه انگیز باشد .

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است