حضور جوانان در تئاتر فکرهای تازه با خود به همراه می آورد | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۳
عبدالرضا اکبری در گفتگو با صبا:

حضور جوانان در تئاتر فکرهای تازه با خود به همراه می آورد

عبدالرضا اکبری در حاشیۀ اجرای نمایش «میراث» در تالار سنگلج در گفتگو با صبا، گفت: حضور جوانان در تئاتر فکرهای تازه با خود به همراه می آورد.

عبدالرضا اکبری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، شب گذشته به تماشای نمایش «میراث» به نویسندگی «بهرام بیضائی» و  کارگردانی «اصغر خلیلی» در تالار سنگلج تهران نشست.
وی در گفتگو با صبا، ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند گروه «تجربۀ نو» در بازخوانی و بازسازی اثری از بهرام بیضایی، با اشاره به این امر که «میراث» بخشی از نمایشنامۀ «میراث و ضیافت» بهرام بیضایی است، گفت: این اثر بارها در جشنواره های دانشجویی اجرا شده است و من اجراهای مختلفی از آن را دیده ام، اما تا به امرو اجرایی به این قوت از میراث ندیده بودم.
اکبری در ادامه، ضمن اذعان به این امر که بازسازی این اثر فاخر توسط گروه «تجربۀ نو»، اجرایی خاص و ویژه است، افزود: این اجرا از میراث به درستی بازخوانی، برداشت، تحلیل و تجزیه شده بود و بر همین اساس در فرم های مختلف و شکل گیری تصاویر مختلف معنا شد.
این بازیگر ضمن اذعان به این امر که در آثار بهرام بیضائی به نمادها و سمبل ها توجهی خاص می شود، ادامه داد: میراث در بازسازی جدید اصغر خلیلی سمبل ها و نمادهای درونی خود را عیان کرد و همین امر موجب می شود تا بیننده با اثر ارتباطی خوب برقرار کند.
وی ضمن تکریم فعالیت گروهی جوانان و پیشکسوتان تئاتر در کنار هم، اظهار داشت: حبیب دهقان نسب از دوستان دیرینۀ من است و بسیار خوب در این اثر به خوبی به ایفای نقش پرداختند.
این بازیگر ضمن ابراز خرسندی از حضور جوانان در حوزۀ تئاتر و تکریم این افراد، تصریح کرد: حضور جوانان در تئاتر فکرهای تازه با خود به همراه می آورد و از نقش آفرینی جوانان در حضور بزرگترها بسیار خوشحال می شوم.
اکبری در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدوارم آزادی در تئاتر ایران باعث شود آثار برجسته و فاخر به روی صحنه برود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است